Höstlov

 Nu har vi haft vårat första lov för det här läsåret. Hur sjukt är det inte att vi snart gått i skolan i en termin!? På skolan har vi börjat repa inför julshowerna och även till vårshowerna. Det känns som att tiden går lite väl fort.
 
Under den här veckan har för mest varit hemma och tagit det lugnt. En vecka att ta igen sig på, det behövdes verkligen. Jag har dock inte haft världens bästa lov, eftersom det hänt olika saker som gjort mig besviken, men det har även hänt några bra saker.
Förra helgen kom Isa och Adam hit från Stockholm, vilket var ett bra tag sen nu. Jag har verkligen försökt att tillbringa så mycket tid som möjligt med dem. Vi har varit i Boan, där för övrigt isen redan lagt sig på sjön!? Sen har jag väl mest varit hemma med dem och tagit vara på den lilla tiden vi haft tillsammans för den här gången.
 
Förra fredagen så umgicks jag med min syster och åt väldigt god mat. Älskar verkligen att ha lite kvalitetstid ensam med henne ibland. 
Jag har även ätit middag med Matilda, vilket var VÄLDIGT länge sedan. Det märks verkligen att jag har tagit avstånd från vännerna sedan skolan börjat. Det är sjukt mycket plugg och annat som jag måste hinna med, vilket resulterar i att jag kanske inte tar så mycket tid för mina nära och kära. Det är något jag verkligen haft dåligt samvete för. 
 
När man är stressad och sedan, en hel vecka, bara släpper allt och slappnar av, så kommer det ganska mycket tankar. Jag har därför försökt haft lite egentid och tagit hand om mig själv så gott jag kunnat.
 
 
 
 
 
   
 
 
 
HALLOWEEN
Helt ärligt så har jag ingen aning om när vi egentligen firar halloween här i Sverige, men vår familj har firat större delen av veckan skulle jag säga haha. Det har blivit en hel del godis och god mat, men det gör mig verkligen ingenting för min del. Sjukt mysigt har jag haft det, trots allt som pågått. Jag har firat både med familjen och mina vänner. Självklart önskar man alltid att man ska hinna med mer än man gjort under lovet, men är ändå hyfsat nöjd på ett sätt.
Igår kollade jag, Alva och Matilda på "the exorcist". Tydligen ska det vara en väldigt läskig film, men det tycker jag inte alls att den var. Den var lixom för orealistisk och man kunde inte alls relatera till den. Det finns verkligen bättre skräckfilmer att kolla på.
 
 
 
 
 
 
STRESS OCH PRESS
Hur känner ni när ni har lov? Är ni stressade över att ni MÅSTE hitta på något hela tiden, eller att ni måste hinna träffa så många som möjligt. Jag tycker ju att loven för min del, har fått lite motsatt effekt från vad de är menade för. För det mesta slappnar jag verkligen inte av under loven. De rubbar rutiner, sociala saker och mycket annat. Just nu gillar jag inte riktigt friheten av att kunna göra vad jag vill under en hel vecka. 
Pressen blir otroligt hög på att gå på fester, umgås med vänner och även att dokumentera allt man gör.
Men jag kan ändå inte riktigt bestämma vad jag tycker om allting. 
Är verkligen inne i en sådan period där jag inte vet vad jag ska tycka om saker och ting. Trots att jag har väldigt svårt att slappna av och njuta av loven, så vill jag verkligen inte börja i skolan igen. Känner mig för slut för att gå på skolan imorgon.
Är ni taggade på att börja efter loven, eller känner ni er lika kluvna som mig?
 
 
 
 
 
SPELNING I STAN
Nu i fredags hade jag ett gig på Gambriniushallen inne i stan i Sundsvall. Det var en upplevelse. Jag fick mycket beröm, men så dum som jag är så kan jag inte riktigt ta åt mig. Men det var iallafall ett steg framåt. Jag har spelat på stadshuset, men aldrig på en krog inne i stan. Nu har jag det gjort det också. Heja mig!
Mådde dock inte speciellt bra och jag hade väldigt ont i halsen, så jag kan meddela att det var så jävla jobbigt att sjunga i flera timmar på en sjukt varm krog, men jag sov väldigt gott på natten kan jag lova haha!
 
Hoppas ni har haft ett bra lov och ätit mycket god mat :) och hoppas såklart att ni inte har allt för mycket ångest inför skolan imorgon!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0