Norge.

I veckan följde jag med min mamma, mormor och morfar , mina kusiner och min morbror till Norge. Jag har varit på precis samma ställe en gång innan, men den här gången var det fint väder så jag går till och med land när jag var ute på havet!
Förra gången var det kallt och oväder hela veckan men nu var det typ 25 grader varmt kl 2 på natten! Hur är det ens möjligt. 
Naturen i Norge är oslagbar och när det är bra väder är det verkligen det vackraste landet jag någonsin varit i hittills. 
Vi far på en Norgeresa per år för att fiska, men jag följer inte med för att fiska. Visst det är ganska kul att fiska om det är bra väder, men jag skulle ju hellre göra andra aktiviteter, som att gå och kolla på fjordarna, eller det som jag ville göra den här resan... gå på valsafari! Hur coolt hade inte det varit? 
Jag har planerat nästa års resa redan nu och vi kollar på en annan plats att vara på där det finns mer saker att göra än att fiska.
Vi fiskade faktiskt inte bara den här gången, utan eftersom det var så underbart väder så kunde vi oxå bada!! Bada i havet i Norge?
Jag trodde ju att det skulle vara sjukt kallt i vattnet, men det var det verkligen inte. Jag tror inte det är så vanligt att folk badar där vi var, men det gjorde bara så vi fick stränderna för oss själva. 
Stränderna är de finaste jag någonsin varit på och de flesta trodde inte på mig när jag sa att jag var i Norge. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Jag är helt mållös av vad Norge har att erbjuda. Sjuka landskap och sjuk natur. 

Det värsta med resan var att jag var i Norge nästan en vecka, utan att höra nån prata norska!!! Det är sånt som gör att jag inte gillar att fara på resor som man bara ska göra en specifik sak på osv. När jag reser vill jag träffa människor, se natur och städer, uppleva saker jag inte kan uppleva hemma och göra lite spontana saker som jag kan bocka av på "att göra listan" . Jag vill se så mycket som jag bara hinner och utnyttja det faktum att jag är i ett annat land.

Aja jag fick iallafall uppleva mycket trots att vi mest fiskade och jag hann se sjukt fina platser  och jag fick umgås med min fina släkt. Det betyder väldigt mycket för mig. Att alla mår bra och har möjlighet att följa med på en sån här resa. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
( har inte så bra bilder på Tumlarna när de var närmre än såhär, men vi stod mitt i ett stim när de jagade och de var en mindre än en meter från båten. En häftig upplevelse må jag säga haha!)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0